Zřejmě odpovídáte, jak která…! Našli jste už, aspoň jednu službu, která vás nadchla a do které jste se zamilovali? Protože poskytovatelé služeb by neměli produkovat pouze to, co trh potřebuje a chce, ale měli by vytvářet něco, co si klient zamiluje“ (Harry Beckwith).
Náš každodenní život tvoří obrovské množství služeb:
Stravovací (trhy, prodejny potravin, restaurace rychlého občerstvení), vzdělávací (školy, informační centra, vzdělávací střediska, knihovny), pro volný čas (divadla, kina, fitness, sportoviště, cestovní kanceláře), v domácnosti (svoz odpadů, opravny, vodárny), zdravotnická zařízení, pojišťovnický systém, banky, policie, hasiči, veřejná doprava, zásilkové služby, dodavatelé energií, internet, televize, rozhlas, telefonní operátoři.
Současnost charakterizují nároční zákazníci. Mají v rukou desítky možných informačních kanálů, kde srovnávají nabídky, ceny (BezRealitky.cz, Heuréka.cz aj.), srovnávají se služby (ZnámýLékař.cz, NejŘemeslníci.cz), jejich recenze a ihned je možnost sdílet se s ostatními a ovlivnit tak jejich rozhodování k nákupu. Dále jsou dnes služby poskytovány přes podstatně více míst, než dříve:blogy, Linkedin, Google+, Twitter, Facebook, webináře, e-shopy, poštou, přímý prodej, videa, TV, rozhlas, tisk, brožury.
V ČR, podle průzkumů, nejvíce špatnými službami ztrácí prodejci zboží, finanční instituce, operátoři a letečtí přepravci.
Celkově se ale služby v Česku vylepšují, k tomu jim slouží i metoda Feedbando, která podnikům, napříč obory, poskytuje zákaznickou zpětnou vazbu k produktům nebo službám. Zákazníci tuto zpětnou vazbu dávají ve chvíli, kdy mají čerstvou zkušenost a jsou ochotni se o ni podělit.(pomocí SMS, QR kódu, dotazníků, webových formulářů). Je to určitě účinnější metoda ke zkvalitnění konkrétních služeb, než veřejné stížnosti. Výsledky se vyhodnocují, co firma dělá dobře a co naopak zákazníkům vadí. Tak se může sjednat okamžitá náprava a zvyšuje se tím loajalita zákazníků. Tuto službu využívá již mnoho firem, mezi mnohými např. Mall.cz, Google, Národní divadlo Brno atd.
Věřme, že se úroveň služeb bude i nadále zlepšovat a postupně vymizí např. nesmyslné poplatky, protivná obsluha, nekompetentní prodejci…atd.!